Ponad 37 kilometrów, 86 tygodni, 241 stron - spacerowaliśmy po Łazarzu przedstawiając historię ulic
28-02-2016 21:43   Janusz Ludwiczak
Od stycznia 2013 praktycznie co tydzień, w każdą niedzielę przygotowywaliśmy dla Państwa cykl "Spacer po Łazarzu - patroni naszych ulic". W ciągu trzech lat opisaliśmy wszystkie 86 ulic - od Arciszewskiego po Głogowską, Kolejową, Matejki do Załęża, a także parki, place i ronda.

Nasz cykl "Spacer po Łazarzu - patroni naszych ulic" dobiegł końca. Przygotowaliśmy dla Państwa 86 odcinków, w których opisaliśmy wszystkie ulice od Arciszewskiego i Biedrzyckiego po Zakątek i Załęże. Nie zabrakło tych ważnych jak Głogowskiej, Grunwaldzkiej, Matejki, Kolejowej, jak i krótkich, ale równie ciekawych - Kąciku, Drobnej czy Parkowej. Nie zabrakło również Rynku Łazarskiego wraz ze skwerem im. Kazimierza Nowaka (tzw. Lejka Łazarskiego), Mostu Dworcowego, Placu Nowakowskiego i Placu Wyspiańskiego oraz Parków: Kasprowicza czy Wilsona.

W każdym odcinku przedstawialiśmy Państwo historię tych miejsc, kiedy pojawiły się po raz pierwszy na planie Poznania, kto jest ich patronem lub skąd wzięła się ich nazwa, a także jak dana ulica nazywała się chociażby w okresie II wojny światowej czy za czasów komuny.

W sumie powstało 86 odcinków cyklu "Spacer po Łazarzu - patroni naszych ulic", z których powstała praktycznie książka: 241 stron, 89 842 wyrazów, 11 879 wierszy i 630 862 znaków.

Nie zawsze cykl ukazywał się sukcesywnie co tydzień, a to dlatego, że chociażby odcinek poświęcony ulicy Głogowskiej czy Grunwaldzkiej powstawał łącznie tydzień, zaś na odcinek poświęcony Targom przeznaczyliśmy cztery niedziele, w sumie łącznie ponad 11 godzin!

Aby zaprezentować wszystkie ulice przeszliśmy w sumie 37,91 kilometrów pieszo. Wykonaliśmy blisko 7,5 tysiąca zdjęć.

Dziękujemy za śledzenie naszego cyklu "Spacer po Łazarzu - patroni naszych ulic". Już niebawem niedziele umilać będziemy Państwu nowym cyklem.

ZOBACZ TAKŻE: Spacer po Łazarzu - patroni naszych ulic

Komentarze (6)

12-03-2016 08:20:49
Hania
Gratuluje ! Tyle wiadomosci, o niektorych nie mialam pojecia, dziekuje.
11-03-2016 14:48:48
Sławek
Brawo!
29-02-2016 15:23:51
REDAKCJA
@vio83: Dziękuję, było to rozważane, jednak wydanie książki są to duże koszty. Po za tym cykl jest już dostępny w internecie. Pozdrawiam.
29-02-2016 13:53:16
vio83
Może warto zebrać wszystko w jedną całość i zaprezentować w formie drukowanej. Chętnie posiadalbym taki przewodnik u siebie na półce z książkami:-) Dobra robota!:-)
29-02-2016 11:45:09
Ostatni normalny
Dobra robota!!!
29-02-2016 07:57:28
kibol
Dzięki !!! Dużo pracy...wspaniały efekt !!!

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza:

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści.
Aktualności

Stone - Targi Branży Kamieniarskiej

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
"Żabi koncert"- przedstawienie na podstawie książki Mirosławy Piechoty w wykonaniu grupy teatralnej „Zróbmy teatr” działającej przy Szkole Podstawowej nr 74